Ofte stillede spørgsmål
Har du et spørgsmål?
FAQ
For at hjælpe dig bedst muligt med din nye alarmløsning har vi samlet en række spørgsmål, som vores kunder typisk har. Har du andre spørgsmål, som du ikke finder svar på her, er du altid velkommen til at kontakte os.
Køb og installation
Nej. Vi sælger kun alarmer til virksomheder, og det kræver, at du har et CVR-nummer.
Ja, vores uddannede montører installerer systemet for dig, og det er inkluderet i prisen.
Når du har gennemført dit køb af abonnement, vil vi hurtigst muligt ringe dig op for at aftale tidspunkt for installation. Afbud skal ske senest 24 timer inden din installation. Ved manglende afbud vil du blive opkrævet et gebyr på 1.500 DKK jf. vores salgs- og leveringsbetingelser.
Umiddelbart efter dit køb af brandslukkere, vil du blive kontaktet af en af vores montører, hvor I aftaler en dato for montering.
Ja. Derfor kræver vi også, at du har en internetforbindelse, som kan trække det. Det gælder både, når vi kommer ud og installerer det, men også efterfølgende. Vores montør hjælper selvfølgelig med at tilslutte din alarmløsning til din trådløse internetforbindelse på selve installationsdagen.
Naturligvis. Alle dele af alarmen bliver testet af vores montør på installationsdagen. Forbindelsen til vores kontrolcentral bliver også testet. På installationsdagen kommer vores montør ud til dig, han sætter din nye alarmløsning op, tester at den har forbindelse til appen på din telefon, og at der er forbindelse til vores kontrolcentral.
Ja, du får klistermærker fra Securitas. De indikerer, at bygningen er sikret af Securitas, og at vores dygtige vagter er lige i nærheden.
Du skal melde afbud senest 24 timer inden installation. Hvis ikke, vil du blive opkrævet et gebyr på 1500 DKK jf. vores salgs- og leveringsbetingelser. Når du ringer ind og melder afbud, aftaler vi blot en ny dato.
Ja da, masser! Du kan altid udvide dit alarmsystem, hvis du fx får større lokaler eller gerne vil sikres endnu bedre. Du kan se flere produkter på vores produktside her. Du er selvfølgelig også velkommen til at kontakte os på +45 7226 8315, hvis du har brug for vejledning.
Regler og vilkår
Det koster ikke ekstra, at der kommer en vagt ud til din virksomhed, såfremt alarmen ikke er udløst på grund af personfejl. En personfejl er fx, hvis du glemmer at lukke vinduet. Se mere i vores salg- og leveringsbetingelser.
Ja, det gør den, hvis du overvåger områder med almindelig færdsel.
TV-overvågningsloven kræver:
- at du som virksomhed registrerer dine kameraer hos politiet: https://politi.dk/tv-overvaagning/registrer-dine-overvaagningskameraer.
- tydelig skiltning i de områder med videoovervågning, hvor almindelige borgere færdes
- at virksomheden, der anvender videoovervågning, skal overholde databeskyttelsesforordningen og databeskyttelsesloven
- du skal slette billed-, video- og lydoptagelse indenfor 30 dage
Du kan altid orientere dig videre om TV-overvågningsloven på vores hjemmeside: https://www.securitas.dk/sikkerhedsservices/videoovervaagning/videoovervaagning-regler/
Du finder salgs- og leveringsbetingelserne her. De er også vedhæftet din ordrebekræftelse.
Det er dit forsikringsselskab, der fastsætter dit sikringsniveau. Dit sikringsniveau finder du sammen med dine forsikringsvilkår, og du kan altid få det udleveret ved at kontakte dit forsikringsselskab. Alarmløsninger købt i vores webshop dækker op til sikringsniveau 10. Securitas tager ikke ansvar for, at din alarmløsning lever op til dit gældende sikringsniveau, når du handler i vores webshop. Men vi vil meget gerne hjælpe med at sikre dig korrekt, og du kan derfor altid bede om at blive kontakt af en af vores sikringseksperter.
Betalingsaftalen bliver oprettet, når du køber vores grundpakke og registrerer dit kreditkort. Det månedlige abonnement bliver automatisk trukket på dit kort, og det er derfor ikke nødvendigt at oprette en betalingsaftale. Vi trækker beløbet på dit kort, så du bliver faktureret en måned frem.
Du skal logge ind på webshoppen, og her kan du så ændre dine kortoplysninger.
Det kan skyldes, at dit kort ikke er aktiveret korrekt, og så skal du kontakte din bank.
Du skulle meget gerne modtage din ordrebekræftelse, når du har bestilt din alarmpakke på webshoppen. Husk at tjekke dit spamfilter – det kan være, at din ordrebekræftelse har forvildet sig derind, hvis du ikke er vant til at modtage mails fra os.
Ja, det kan du.
Sådan virker tyverialarmen
Grundpakken indeholder et hovedpanel, to bevægelsessensorer uden foto, en bevægelsessensor med foto, en dørmagnet samt skilte til vinduer og døre, som tydeliggør overfor ubudne gæster, at din virksomhed er sikret 24/7 af Securitas.
Service på anlægget er ikke inkluderet i pakken. Du vil få nye batterier bliver tilsendt, så du selv kan skifte dem. Hvis du vil have en montør til at skifte dem for dig, koster det ekstra.
Bliver din alarm udløst på grund af en personfejl, vil det koste ekstra.
Du kan læse mere i vores salgs- og leveringsbetingelser.
Din alarm sender et signal til vores kontrolcentral. Vores operatører følger den forholdsordre, vi har udfyldt sammen ifm. køb af alarmen. Den vil typisk beskrive, hvem vi forsøger at kontakte, hvis alarmen går, for at sikre at det ikke er dig selv eller en kollega, der har aktiveret alarmen. Derefter sender vi en vagt ud for at sikre din virksomhed.
Du kan få en push-besked fra appen på din mobiltelefon. Herefter vil vi typisk ringe dig op fra vores kontrolcentral, medmindre andet er aftalt i din forholdsordre.
Når vi taler med dig i forbindelse med opsætningen af din nye alarmløsning, så noterer vi kontaktpersoner og deres oplysninger i en aftale.
Sirenen larmer højt i en lang, insisterende tone, der distraherer og stresser en potentiel indbrudstyv.
Ja, det er det. Er der videoovervågning, og kan vi verificere, at alarmen er gået på grund af et indbrud, kontakter vi også politiet. Det kan i så fald være, at de også rykker ud, men det har vi ingen kontrol over.
Når vores montør kommer ud til dig, vil vi sammen udfylde en forholdsordre. Forholdsordren er til for, at vores kontrolcentral ved, hvem vi skal kontakte, hvis alarmen går. Herefter er det dit eget ansvar at sikre, at oplysningerne i din forholdsordre er korrekte og opdaterede. Du kan altid ændre oplysninger ved at skrive til os på FHO@securitas.dk.
Securitas Connect app
Vores app hedder Securitas Connect og er gratis. Du finder den i iOS AppStore og Google Play Store. Fra appen kan du styre din alarm og tilgå billeder eller videooptagelser fra dine kameraer.
Hvis du vil tilføje en ny bruger via appen, skal du gøre sådan her:
- Åbn appen og vælg Brugere i menuen til venstre
- Tryk på + tegnet i øverste højre hjørne
- Indtast navn og efternavn og tryk Opret
- Indtast en kode for brugeren og vælg hvilke paneler, koden skal fungere til
- tryk Gem
Vil du slette eller ændre en bruger? Intet problem! Så gør du sådan her:
- Åbn appen og vælg Brugere i menuen til venstre
- Tryk på de tre prikker ud fra den bruger, du ønsker at ændre
- Vælg om du vil redigere, dele eller slette brugeren
- Tryk Gem
Du skal blot downloade Securitas Connect igen og logge ind på appen fra din nye telefon, og så kan du fortsat følge din alarm, som du gjorde inden.
Brug og betjening
Du bruger enten din app eller indtaster din firecifrede kode manuelt på panelet.
Du kan altid se og ændre din alarmkode ved at logge ind på www.alarm.com/login. Når du er logget ind, skal du gå ind på menuen i venstre side og klikke på ”Brugere” eller ”Users”. Herefter klikker du på navnet på en af brugerne, hvorefter alarmkoden kan ses. Når du så klikker på selve alarmkoden, får du mulighed for at ændre den til det, du ønsker.
Vi kan forsøge at kontakte op til fire kontaktpersoner, men det afhænger af den forholdsordre, vi laver sammen, når du har købt alarmen.
Ved at logge ind på www.alarm.com/login kan du få adgang til at se en liste over brugerprofiler samt en log over, hvem der har tilgået systemet.
Du skal skrive til os på FHO@securitas.dk for at ændre, tilføje eller slette kontaktpersonoplysninger på din forholdsordre.
Det gør du ved at logge ind på www.alarm.com. Under Meddelelser eller Notifikationer har du mulighed for selv at ændre på, hvilke beskeder du vil modtage, samt hvor du vil have dem sendt til.
Vores kontrolcentral kan kun se video og billeder fra anlægget, når der er gået en alarm, og de har kun adgang til dem i 30 min. Derefter er det kun dig selv, som kan se dem.
Du kan ændre dit password på hjemmesiden www.alarm.com. Du kan også altid ændre dine passwords via appen.
Ved at logge ind på www.alarm.com/login kan du ændre den mailadresse, der er tilknyttet dit alarmsystem.
- Åben websiden ”alarm.com”
- Tryk på login i øverste højre hjørne
- Login i dit system
- Vælg ”settings” i menu til venstre
Vælg ”Login information” (her kan loginnavn og mail udskiftes)
Service
Du ringer blot til vores kundecenter på telefon +45 7226 8315.
Du ringer blot til vores kundecenter på telefon +45 7226 8315 og fortæller om sagen. Så sender vi et nyt til dig, som du selv skal skifte.
Der indgår ikke årligt eftersyn eller batteriskift. Dog er udgiften til batterier inkluderet.
Ja, der er service med i dit abonnement på dine brandslukkere.
Opsigelse
Vi er selvfølgelig kede af, hvis du går med tanker om at opsige dit abonnement, og vi vil altid gerne hjælpe, hvis det handler om, at du ikke er helt tilfreds. Men ønsker du at opsige abonnementet, skal du ringe til vores kundecenter på +45 7226 8315, som efterfølgende vil sende en bekræftelse på opsigelsen.
Dit abonnement stopper dagen efter, du har opsagt abonnementet jf. vores salgs- og leveringsbetingelser.
Når du ringer til os og opsiger dit abonnement, så aftaler vi, hvornår Securitas kommer ud til din virksomhed og tager dit alarmsystem ned. I forbindelse med dette vil du blive opkrævet et nedtagningsgebyr på 1.500 kr. Du kan læse mere om opsigelse og nedtagning i vores salgs- og leveringsbetingelser under punkt 5.4.
Du bliver trukket forud for dit abonnement, hvilket betyder at du vil få tilbagebetalt for meget abonnement ift. din opsigelsesdato. Se i øvrigt vores salgs- og leveringsbetingelser.
Efter du har opsagt dit abonnement og vores montører har været ude ved din virksomhed og afmonterer dit alarmsystem, vil du blive opkrævet et nedtagningsgebyr på 1.500 kr. jf. vores salgs- og leveringsbetingelser.
Vi står altid til rådighed
Du skal ikke tøve med at kontakte os, hvis du skulle have spørgsmål.
Vi står altid klar til at rådgive dig – lige når du har brug for det.

Søren Tue
Sikkerhedskonsulent
+45 7226 8310